El nostre objectiu principal és que el
nen/a vingui content a l’escola. Considerem que un nen/a amb una visió positiva
de la vida, s’adapta millor a l’entorn (companys i adults) i és més capaç
d’afrontar els reptes que se li presenten.
Per aquest motiu tenim en compte
l’acolliment i un pla de convivència amb un clima afectiu, de reflexió i
respecte.
PROJECTES
·
Projecte d’Intel·ligència Emocionalpretenem que els nens/es coneguin les pròpies emocions i els valors d’una
manera lúdica per tal de desenvolupar una personalitat equilibrada i un
pensament positiu.
·
Projecte de Filosofia 3/18 ajudem als nens/es a reflexionar i veure diferents punts de vista
davant les situacions, fomentant l’acceptació dels altres i de les seves
diferències.
·
Projecte interdisciplinar de l’’Hort de la
Mifegínia. pretén apropar els nens/es a la natura, a tenir
cura del seu entorn, fomentar una alimentació sana, participant directament i
de manera cooperativa en la seva transformació.
·
Pla TAC (Tecnologies per
a l’aprenentatge i el coneixement). S’inicien a P-3 amb la familiarització de
l’ordinador i activitats progressives que permeten una ampliació i reforç de
molts conceptes treballats a l’aula.
·
Projecte Biblioteca escolar El
Pelat de la Pilastra. Es fomenta l’impuls a la lectura. També
tenim elaborat un Pla Lector i participem en el Pla lector de Salt.
·
Projecte de Pati. Organitzem
les hores del pati en jocs per racons perquè els alumnes disposin de recursos
per entretenir-se i alhora es puguin establir vincles de comunicació
intercicles per tal d’emfatitzar el treball dels valors socials i esportius.
·
Projecte de Socialització de llibres de
text. Cada aula disposa de llibres de text que es
poden utilitzar sense cap cost per les famílies.
·
PILE (Pla Integrat de
Llengües Estrangeres): Sabem de la necessitat d’incrementar la presència de
l’anglès en el currículum i d’adaptar el seu aprenentatge als diferents ritmes.
La llengua anglesa es treballa des del primer curs d’infantil a nivell oral,
fins al final de la primària a nivell oral i escrit. S’amplia una hora a Cicle
Superior. Properament també participarem en el projecte COMENIUS a nivell
europeu.
·
Escola Saludable i sostenible amb
la finalitat d’afavorir la cultura del menjar sa, conscienciar-se que una bona
alimentació comença per un esmorzar equilibrat, reduir al màxim els embolcalls
d’alumini i plàstics generats amb l’esmorzar i promoure l’ús de la carmanyola.
·
Pla Català d’esports (PCE).
L’objectiu principal és incrementar i fomentar la pràctica esportiva a
l’escola. Aprofitem iniciatives i recursos per tal de fomentar l’Esport entre
els nostres alumnes. Participem en curses d’atletisme, partits de bàsquet i
altres trobades esportives de la comarca. I també potenciem extraescolars com
Multiesports.
·
Projecte musical de les escoles de Salt (EMEP’S).
Al municipi hi ha un grup d’Especialistes de Música que treballen en xarxa la
tasca musical. Es reforça tres blocs de treball: audicions musicals en viu,
trobades de dansa i cantates.
METODOLOGIA
La metodologia educativa del Gegant del Rec es fomenta en 8 pilars:
·
Un enfocament constructivista de
l’aprenentatge. Creiem que és fonamental la relació dels aprenentatges i la
vida.
·
Metodologia activa. L’alumne ha de ser
l’autèntic protagonista del seu aprenentatge sempre orientats i estimulats pels
educadors.
·
Ensenyament en la diversitat. Procurem
donar en tot moment un tractament personalitzat al màxim, contemplant el moment
maduratiu en què es troba l’alumne.
·
Entenem que en la societat de la
informació i el coneixement, els mestres hem d’educar els nostres alumnes per a
l’aprofitament dels recursos que les tecnologies ens ofereixen.
·
Idiomes com a eix fonamental per a
restar oberts al món.
·
L’increment de l’autonomia de l’alumne i
el treball en equip. Diferents tipus d’agrupament: mig grups a infantil i grups
flexibles a primària. El treball per projectes de manera global ens permet treballar
integrant totes les àrees: matemàtiques, llengua castellana, llengua catalana,
medi natural i social, llengua estrangera, etc. Així desenvolupem i consolidem
l’adquisició de les competències bàsiques.
·
Desenvolupament intern de la
personalitat.
·
Desenvolupament
integral mitjançant els diferents àmbits expressius: expressió corporal,
expressió musical, expressió oral i expressió artística.
Un dels trets d’identitat de l’escola és
actuar en i per la democràcia i assumir com a valor educatiu la participació i
col·laboració dels pares en la tasca educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada