dimecres, 15 de gener del 2014

Projectes i metodologia

El nostre objectiu principal és que el nen/a vingui content a l’escola. Considerem que un nen/a amb una visió positiva de la vida, s’adapta millor a l’entorn (companys i adults) i és més capaç d’afrontar els reptes que se li presenten. 

Per aquest motiu tenim en compte l’acolliment i un pla de convivència amb un clima afectiu, de reflexió i respecte.


PROJECTES

·         Projecte d’Intel·ligència Emocionalpretenem que els nens/es coneguin les pròpies emocions i els valors d’una manera lúdica per tal de desenvolupar una personalitat equilibrada i un pensament positiu.
·         Projecte de Filosofia 3/18 ajudem als nens/es a reflexionar i veure diferents punts de vista davant les situacions, fomentant l’acceptació dels altres i de les seves diferències.
·         Projecte interdisciplinar de l’’Hort de la Mifegínia. pretén apropar els nens/es a la natura, a tenir cura del seu entorn, fomentar una alimentació sana, participant directament i de manera cooperativa en la seva transformació.
·         Pla TAC (Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement). S’inicien a P-3 amb la familiarització de l’ordinador i activitats progressives que permeten una ampliació i reforç de molts conceptes treballats a l’aula.
·         Projecte Biblioteca escolar El Pelat de la Pilastra. Es fomenta l’impuls a la lectura. També tenim elaborat un Pla Lector i participem en el Pla lector de Salt.
·         Projecte de Pati. Organitzem les hores del pati en jocs per racons perquè els alumnes disposin de recursos per entretenir-se i alhora es puguin establir vincles de comunicació intercicles per tal d’emfatitzar el treball dels valors socials i esportius.
·         Projecte de Socialització de llibres de text. Cada aula disposa de llibres de text que es poden utilitzar sense cap cost per les famílies.
·         PILE (Pla Integrat de Llengües Estrangeres): Sabem de la necessitat d’incrementar la presència de l’anglès en el currículum i d’adaptar el seu aprenentatge als diferents ritmes. La llengua anglesa es treballa des del primer curs d’infantil a nivell oral, fins al final de la primària a nivell oral i escrit. S’amplia una hora a Cicle Superior. Properament també participarem en el projecte COMENIUS a nivell europeu.
·         Escola Saludable i sostenible amb la finalitat d’afavorir la cultura del menjar sa, conscienciar-se que una bona alimentació comença per un esmorzar equilibrat, reduir al màxim els embolcalls d’alumini i plàstics generats amb l’esmorzar i promoure l’ús de la carmanyola.
·         Pla Català d’esports (PCE). L’objectiu principal és incrementar i fomentar la pràctica esportiva a l’escola. Aprofitem iniciatives i recursos per tal de fomentar l’Esport entre els nostres alumnes. Participem en curses d’atletisme, partits de bàsquet i altres trobades esportives de la comarca. I també potenciem extraescolars com Multiesports.
·         Projecte musical de les escoles de Salt (EMEP’S). Al municipi hi ha un grup d’Especialistes de Música que treballen en xarxa la tasca musical. Es reforça tres blocs de treball: audicions musicals en viu, trobades de dansa i cantates.

METODOLOGIA

La metodologia educativa del Gegant del Rec es fomenta en 8 pilars:
·         Un enfocament constructivista de l’aprenentatge. Creiem que és fonamental la relació dels aprenentatges i la vida.
·         Metodologia activa. L’alumne ha de ser l’autèntic protagonista del seu aprenentatge sempre orientats i estimulats pels educadors.
·         Ensenyament en la diversitat. Procurem donar en tot moment un tractament personalitzat al màxim, contemplant el moment maduratiu en què es troba l’alumne.
·         Entenem que en la societat de la informació i el coneixement, els mestres hem d’educar els nostres alumnes per a l’aprofitament dels recursos que les tecnologies ens ofereixen.
·         Idiomes com a eix fonamental per a restar oberts al món.
·         L’increment de l’autonomia de l’alumne i el treball en equip. Diferents tipus d’agrupament: mig grups a infantil i grups flexibles a primària. El treball per projectes de manera global ens permet treballar integrant totes les àrees: matemàtiques, llengua castellana, llengua catalana, medi natural i social, llengua estrangera, etc. Així desenvolupem i consolidem l’adquisició de les competències bàsiques.
·         Desenvolupament intern de la personalitat.
·         Desenvolupament integral mitjançant els diferents àmbits expressius: expressió corporal, expressió musical, expressió oral i expressió artística.


Un dels trets d’identitat de l’escola és actuar en i per la democràcia i assumir com a valor educatiu la participació i col·laboració dels pares en la tasca educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada